Uitgaande mail(SMTP) aanpassen Outlook 2013/2010

Uitgaande mail(SMTP) aanpassen Outlook 2013/2010

In dit artikel leggen we uit hoe je in Outlook 2013 of eerder je instellingen voor uitgaande mail aanpast. Let op! we adviseren je om te upgraden naar een nieuwere versie van Outlook! Neem contact op met ons voor meer informatie

Serverinstellingen

  • Klik in het menu op 'Bestand'.
  • Klik op 'Accountinstellingen'
  • Klik in het menu nogmaals op 'Accountinstellingen'.
  • Bij Outlook 2007/2010 zal deze eerste stap iets afwijken, namelijk via de menubalk naar "Extra" en vervolgens "Account Settings".(Accountinstellingen).
  • Selecteer het e-mailaccount waarvan je de e-maildienst bij Xxlhosting afneemt.
  • Klik vervolgens op 'Wijzigen...'.
  • Controleer de volgende instellingen:
    • De (uitgaande) SMTP-server kun je opzoeken via xxlhosting.nl/login.
    • Gebruikersnaam: jouw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@example.com).

Geavanceerde instellingen

  • Klik rechts onderin op 'Meer instellingen...'.
  • Open het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail'. 
  • Vink 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' aan.
  • Selecteer 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail'. 
  • Open het tabblad 'Geavanceerd'. Controleer de volgende instellingen:
    • Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig: vink deze optie aan.
    • Poortnummer inkomende e-mail: 993 (of 995 bij POP3).
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: TLS.
    • Poortnummer uitgaande e-mail: 465.
  • Klik op 'OK' om de instellingen op te slaan.
  • Klik vervolgens op 'Volgende'.
  • Sluit de instellingen door op 'Voltooien' te klikken. 

Contact

Liever persoonlijk contact?


Staat het antwoord op je vraag er niet tussen, of heb je liever persoonijk contact? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.