E-mail instellingen (IMAP, POP, SMTP) aanpassen op iPhone

E-mail instellingen (IMAP, POP, SMTP) aanpassen op iPhone

Na de migratie werken je instellingen van iPhone waarschijnlijk niet meer. In dit artikel leg ik je uit hoe je de serverinstellingen aanpast.

1. Zoek je gegevens erbij op xxlhosting.nl/login

2. Open de serverinstellingen op je iPhone. Hiervoor ga je naar instellingen en vervolgens naar Wachtwoorden en accounts. IOS 14: Hier vind je de instellingen onder Mail.

3. Hier klik je de mailbox aan waar het om gaat. 

4. Klik daarna op het account.

5. Hier zit je in de instellingen van je mailbox op je iPhone.

6. Voer bij Hostnaam onder Server Inkomende Post de nieuwe mailserver in. 

7. Scroll daarna naar onder en klik op Geavanceerd. 

8. Zet hier onder inkomend-instellingen de knop Gebruik SSL op groen en vul bij Serverpoort 993 in voor IMAP en 995 voor POP.


9. Uitgaande mail SMTP
Voer ook de nieuwe uitgaande mailserver in. Ga hiervoor terug naar account en klik op SMTP onder server uitgaande post.

10. Klik op Hostnaam en voer dezelfde hostnaam in die je bij inkomende mail hebt ingevoerd.
Zorg ervoor dat je e-mailadres is ingevuld als gebruikersnaam en vul ook je wachtwoord in.
Zorg dat gebruik SSL op groen/aan staat.
Nummer voor de `Serverpoort is 587.

Help! Het werkt niet. Wat nu?

Geen paniek, onze support helpt je graag met het oplossen van je probleem. Voordat je dat doet, kun je eerst wel een aantal dingen proberen om vast te stellen wat het probleem is.

Kijk eerst of je nog wel de webmail kunt bereiken op webmail.domeinnaam.nl of domeinnaam.nl/webmail. Als je die niet kunt bereiken is het een IP blokkade. Neem hiervoor contact met ons op.

Mocht je die wel gewoon kunnen bereiken, neem dan ook contact met ons op. Dan helpen we je graag verder! Je kunt ons bereiken op xxlhosting.nl/contact

Contact

Liever persoonlijk contact?


Staat het antwoord op je vraag er niet tussen, of heb je liever persoonijk contact? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.