Na de migratie werken je instellingen van Mac Mail waarschijnlijk niet meer. In dit artikel leg ik je uit hoe je de serverinstellingen aanpast.
Let op! In de screenshots en GIF'jes gebruiken we een andere mailserver als voorbeeld! Gebruik xxlhosting.email als mailserver!
Voor MailXXL gebruiken we als inkomende en uitgaande mailserver: xxlhosting.email
Hiervoor ga je naar bovenin naar "Mail", vervolgens klik je op Voorkeuren". Nu opent er een scherm en hier klik je op '"Accounts" en daarna op "Server instellingen".
Voer de nieuwe inkomende mailserver in, zet de poort op 993 als je IMAP gebruikt en 995 als je POP3 gebruikt. Vink ook SSL/TLS aan. Dat doe je door in het scherm het vinkje uit te zetten voor "Beheer verbindingsinstellingen automatisch"
Voer ook de nieuwe uitgaande mailserver in. Klik hiervoor op 'Account' onder uitgaande mailserver en klik dan op Wijzig SMTP serverlijst. Uitgaande mailserver is dezelfde als de inkomende mailserver. Gebruik nu poort 465, en ook weer SSL/TLS als versleutelingsmethode.
Geen paniek, onze support helpt je graag met het oplossen van je probleem. Voordat je dat doet, kun je eerst wel een aantal dingen proberen om vast te stellen wat het probleem is.
Kijk eerst of je nog wel de webmail kunt bereiken, op xxlhosting.email, of anders door naar mailxxl.nl/webmail te gaan. Als je die niet kunt bereiken is het een IP blokkade. Neem hiervoor contact met ons op.
Mocht je die wel gewoon kunnen bereiken, neem dan ook contact met ons op. Dan helpen we je graag verder! Je kunt ons bereiken op xxlhosting.nl/contact
Staat het antwoord op je vraag er niet tussen, of heb je liever persoonijk contact? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.