Na de migratie werken je instellingen van iPhone of iPad waarschijnlijk niet meer. In dit artikel leg ik je uit hoe je de serverinstellingen aanpast. We maken hier gebruik van een iPhone X, de instellingen zijn vrijwel hetzelfde op alle andere iOS apparaten.
Let op! In de screenshots en GIF'jes gebruiken we een andere mailserver dan jou! Gebruik xxlhosting.email als mailserver!
Voor Mailxxl gebruiken we als inkomende en uitgaande mailserver: xxlhosting.email
Hiervoor ga je naar instellingen en vervolgens naar Wachtwoorden en accounts, hier klik je de mailbox aan waar het om gaat en klik daarna op account. Hier kan je de instellingen vinden van je mailbox op je iPhone.
Voer bij hostnaam onder Server Inkomende Post de nieuwe mailserver(xxlhosting.email) in en scroll daarna naar onder en klik op geavanceerd. Zet hier onder inkomend-instellingen de knop Gebruik SSL op groen en vul bij serverpoort 993 in voor IMAP en 995 voor POP.
Voer ook de nieuwe uitgaande mailserver in. Ga hiervoor terug naar account en klik op SMTP onder server uitgaande post. Klik op voeg een server toe en vul bij hostname de nieuwe mailserver in en klik daarna op bewaar.
Geen paniek, onze support helpt je graag met het oplossen van je probleem. Voordat je dat doet, kun je eerst wel een aantal dingen proberen om vast te stellen wat het probleem is.
Kijk eerst of je nog wel de webmail kunt bereiken, op xxlhosting.email, of anders door naar mailxxl.nl/webmail te gaan. Als je die niet kunt bereiken is het een IP blokkade. Neem hiervoor contact met ons op.
Mocht je die wel gewoon kunnen bereiken, neem dan ook contact met ons op. Dan helpen we je graag verder! Je kunt ons bereiken op xxlhosting.nl/contact
Staat het antwoord op je vraag er niet tussen, of heb je liever persoonijk contact? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.