MailXXL serverinstellingen aanpassen op iPhone/iPad

MailXXL serverinstellingen aanpassen op iPhone/iPad

Na de migratie werken je instellingen van iPhone of iPad waarschijnlijk niet meer. In dit artikel leg ik je uit hoe je de serverinstellingen aanpast. We maken hier gebruik van een iPhone X, de instellingen zijn vrijwel hetzelfde op alle andere iOS apparaten.

Let op! In de artikelen die ik noem, wordt amsxxx.yourwebhoster.com of mail.jouwdomeinnaam.nl, maar let op dat je "jouwdomeinnaam.nl" moet vervangen met je eigen domeinnaam.


Stap 1: De nieuwe mailserver

Voor MailXXL gebruiken we (als voorbeeld) als inkomende en uitgaande mailserver: mail.domeinnaam.nl - (Let op! Je moet "jouwdomeinnaam.nl" vervangen door je eigen domeinnaam!)

Stap 2: Open de serverinstellingen op je iPhone.

Hiervoor ga je naar 'Instellingen' > 'Wachtwoorden en accounts', hier klik je de mailbox aan waar het om gaat en klik daarna op 'Account'. Hier kan je de instellingen vinden van je mailbox op je iPhone.

Stap 3: Voer de juiste gegevens in. Let op! Mijn servergegevens verschillen van die van jou

Voer bij 'hostname' onder 'Server Inkomende Post' de nieuwe mailserver (mail.domeinnaam.nl - (Let op! Je moet "jouwdomeinnaam.nl" vervangen door je eigen domeinnaam!) in en scroll daarna naar onder en klik op 'Geavanceerd'. Zet hier onder inkomend-instellingen de knop 'Gebruik SSL' op groen en vul bij serverpoort 993 in voor IMAP en 995 voor POP.

Voer ook de nieuwe uitgaande mailserver in. Ga hiervoor terug naar account en klik op 'SMTP' onder server uitgaande post. Klik op 'Voeg een server toe' en vul bij 'hostname' de nieuwe mailserver in en klik daarna op 'Bewaren'.

Help! Het werkt niet. Wat nu?

Geen paniek, onze support helpt je graag met het oplossen van je probleem. Voordat je dat doet, kun je eerst wel een aantal dingen proberen om vast te stellen wat het probleem is.

Kijk eerst of je nog wel de webmail kunt bereiken, op jouwdomeinnaam/webmail, of anders door naar mailxxl.nl/webmail te gaan. (Let op! “jouwdomeinnaam.nl” vervangen door je eigen domeinnaam!) Als je die niet kunt bereiken is het een IP blokkade. Neem hiervoor contact met ons op.

Mocht je die wel gewoon kunnen bereiken, neem dan ook contact met ons op. Dan helpen we je graag verder! Je kunt ons bereiken op xxlhosting.nl/contact

Contact

Liever persoonlijk contact?


Staat het antwoord op je vraag er niet tussen, of heb je liever persoonijk contact? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.