Het spamfilter van mijn domein beheren

Het spamfilter van mijn domein beheren


Nog niet ingelogd op cPanel?

Deze handleiding gaat er van uit dat je ingelogd bent op het cPanel control panel van je hostingpakket. Wil je weten hoe je moet inloggen op cPanel? Klik dan hier.


Wat is het spamfilter?

Met deze spamfilter kun je alles wat met de beveiliging van je inkomende mail te maken heeft beheren, denk aan black en whitelists, spamquarantaine et cetera. Dat is handig voor wanneer je te weten wilt komen wat er met een bepaald mailtje is gebeurd die wel verstuurd is, maar niet in je mailbox terecht gekomen is.

Hoe kan ik de inkomende mail beheren?

In cPanel ga je naar Professional Spam Filter, je vind dit icoon nabij alle e-mail gerelateerde iconen.

  • Klik achter het domein wat je wilt bekijken, op Login. Featured
  • Een nieuw tabblad wordt geopend met de beheeromgeving van het spamfilter.
  • Je ziet hier aardig wat opties, om de logs te bekijken van je inkomende mail klik je onder het kopje Incoming op Logs. Hier kun je vervolgens geavanceerd zoeken.
  • Mocht je last hebben van spam mailtjes, kun je je eigen spamfilter trainen op het filteren van dit soort mail. Onder Filter settings kan je de strengheid van de filter bepalen.
Dit is een vrij ingewikkelde interface die je waarschijnlijk niet vaak zult gebruiken. Neem gerust contact op met de support als je hier niet uit komt, wij doen het graag voor je of leggen het je graag uit.
Contact

Liever persoonlijk contact?


Staat het antwoord op je vraag er niet tussen, of heb je liever persoonijk contact? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.